Inden afgang

 

Træning, træning og træning

 

Næsten al fritid går med at træne - at få så mange kilometer i benene er afgørende for at turen bliver en succes.

Det går rigtig godt vi cykler ture på 90 - 160 km og gerne 3 - 4 gange om ugen. Desuden kører vi korte sprinterture på 40 - 50 km.

 

En træningstur i Pinsen !

 

Dag 1     138 km.

 

Da klokken var 7 søndag morgen, kom en meget larmende person ind på mit

værelse og råbte at nu skulle jeg op, for vi skulle ud og cykle. Jeg stod så op og tog et hurtigt bad, og fik så noget morgenmad.Da klokken var 8, var vi klar og tog så afsted. Cyklerne var pakket aftenen i forvejen. Turen startede i Maribo mod

Storstrømsbroen, hvor vi holdt en lille pause inden det gik videre til Mogenstrup, og

derefter mod Tappernøje, hvor vi igen holdt pause, for at få noget at spise og drikke. Fra Tappernøje gik det videre mod Møns Klint over Præstø. Ved 17 tiden ankom vi så til Klinten, hvor vi rejste vores telt på en lille plads som Skov og

Naturstyrelsen stiller til rådighed for cyklister og fodgængere. Efter aftensmaden

gik vi en tur på Klinten og gik også 300 trappetrin ned til stranden. Da klokken

var ca 21.30 kunne benene ikke klare mere, og vi hoppede i poserne.

 

Dag 2     145 km.

 

Klokken 7.00 stod vi op og pakkede teltet sammen, kørte ca 1 km hen til Liselunds

slotspark hvor vi spiste morgenmad. Derefter kørte vi til Vordingborg, hvor vi holdt en pause, og gik en tur op i Gåsetårnet for at nyde udsigten. Turen gik videre til

Stubbekøbing, hvor vi spiste middagsmad på havnen. Hele vejen fra Storstrømsbroen havde vi en meget streng modvind, så min far måtte ligge på hjul hele vejen ( eller var det omvendt ) Fra Stubbekøbing fortsatte vi mod Hesnæs, og derfra gik det så hjem mod Maribo over Nykøbing og Nysted.

Ialt på 2 dage har vi kørt 283 km, så nu er vi klar til Island, formen skal bare holdes ved lige de sidste 3 uger.

 

                                        Lasse Nielsen.