Dagbogen

1. dag d. 16. juni.

1000 tak til alle som har tænkt så mig idag
Så er teltet slået op og vi er klar til natten. Vi kunne ikke få opbevaret vores cykel kufferter i Toulouse lufthavn, så lige nu ligger vi ved siden af et lagerhotel og venter på de åbner i morgen kl 9.00, så vi kan komme af med den der. Så vi starter først på turen i morgen

2. dag d. 17. juni.

Så kom vi endelig igang med turen. Vi har lejet du lille rum på et lagerhotel, til vores kufferter, 50 euro for 12 dage, billigt  Vi har idag kørt 170 km, i bakket terræn, op og med næsten hele tiden og i ca 30 gr, så lidt sved på panden har der været  vores cykler er pakket med tilsammen ca 14 kg bagage, og det er incl. telt, soveposer, liggeunderlag og skiftetøj. Vi har slået lejr ca. 10 km NØ fra Geaune

3. dag d. 18.juni.

Billede: Dagen idag bragte os til Bayonne, det var egentlig dagens mål, men det var umuligt at finde en plads til teltet, så efter en badetur i Atlanterhavet, kørte vi ca 30 km modSØ. Her har vi slået teltet op på en græsmark, og ligger på en kæmpe madras af hø :-D Dagens distance blev på 165 km. Vi glæder os nu til i morgen hvor de første rigtige bjerge venter :-D

Dagen i dag bragte os til Bayonne, det var egentlig dagens mål, men det var umuligt at finde en plads til teltet, så efter en badetur i Atlanterhavet, kørte vi ca. 30 km mod SØ. Her har vi slået teltet op på en græsmark, og ligger på en kæmpe madras af hø  Dagens distance blev på 165 km. Vi glæder os nu til i morgen hvor de første rigtige bjerge venter.

4. dag d. 19. juni.

Bjerge, ingen vind, sol og ca 35 gr er en god kombination til sved på panden  Vi har fået en lille forsmag på hvad der venter op de næste dage. En lille opstigning på op til 8,5 % over 5,5 km, så er vi igang. Vi har indlogeret os så en campingplads, har fået et tiltrængt bad og vaskes noget tøj, så nu er vi klar til endnu større udfordringer i morgen

5. dag d. 20. juni.

Billede: Efter 15 km og stigninger på op til 13% nåede vi toppen af col d' aubisque. Det var her Michael Rasmussen sejrede i 2007 i Tour de France, og efterfølgende blev taget ud af løbet,

Efter 15 km. og stigninger på op til 13 %, nåede vi toppen af col d´aubisque. Det var her Michael Rasmussen sejrede i 2007 i Tour de France, og efterfølgende blev taget ud af løbet.

Så er konge etapen overstået, først over col d' Aubisque, i ca 1700 m og derefter over Col d' Turmelet i lidt over 2100 m. Dagens etape er på 117 km, og sikkert de hårdeste km vi til dato har kørt  Det er stadig meget varmt, ca 35 gr, og det var da vær at tage livet af op, på vel op af Turmelet, men heldigvis blev det koldere jo højere vi kom op, kun ca 15 gr på toppen. Vi ligger igen idag på campingplads, har lige været i bad, så nu kravler vi, meget trætte, i poserne

6. dag. d. 21. juni.

Billede: Så er endnu en top besejret, col d' Aspin i 1489 m ca 10 km med op til 10% stigninger. Varmen er vores værste fjende lige nu, men den klarer vi også B-)ejret,

Så er endnu en top besejret, col d' Aspin i 1489 m ca 10 km med op til 10% stigninger. Varmen er vores værste fjende lige nu, men den klarer vi også.

Dagen idag har været umenneskelig varm, så midt på dagen måtte vi ligge i skyggen ca en time Vi har passeret 3 bjerge idag, Aspin, som tidligere nævnt, og 2 andre, som jeg ikke... lige har navnene på. Det første i ca 1500 m og det andet i ca 1300 m, og som lå på grænsen mellem Frankrig og Spanien, så nu befinder vi os i Spanien. Dagens etape blev på små 100 km. Vi har ialt kørt ca 670 km på 5 dage, og har 6 dage til ca det samme, så alt går efter planen. I morgen står vi tidligere op, så vi kommer i bjergene inden det bliver for varmt Vi har lige været i bad i en meget kold flod og skal nu have noget mad, inden vi ryger i poserne.

7. dag d. 22. juni

Billede: Så er dagens første bjerg besejret, ca 18 km opkørsel med ca 6% i snit. Der er en verden til forskel, ved at køre tidligt om morgen, solen var knapt oppe, da vi var på cyklerne, og temperaturen ca 20gr mindre B-)

Så er dagens første bjerg besejret, ca 18 km opkørsel med ca 6% i snit. Der er en verden til forskel, ved at køre tidligt om morgen, solen var knapt oppe, da vi var på cyklerne, og temperaturen ca 20 gr. mindre.

Billede: Så nåede vi endnu et bjerg, 1720 m højde, 19 km opkørsel med med en stigning på 6-8 % Vejret idag har været mere menneskeligt, knapt så varmt og lidt skyer på himlen. Vi har nu bevæget op ind i Andorra og ligger på en campingplads, omgivet af bjerge, så mobil dækningen er ikke særlig god, prøvede at ringe hjem, den gik ikke :-/ Dagens etape blev på 139 km.

Så nåede vi endnu et bjerg, 1720 m højde, 19 km opkørsel med med en stigning på 6-8 % Vejret idag har været mere menneskeligt, knapt så varmt og lidt skyer på himlen. Vi har nu bevæget op ind i Andorra og ligger på en campingplads, omgivet af bjerge, så mobil dækningen er ikke særlig god, prøvede at ringe hjem, den gik ikke  Dagens etape blev på 139 km

8. dag d. 23. juni.

Billede: Så gik der endnu en dag i bjergene, og det bliver også den sidste. Er næsten ude af bjergene nu, og skal ud og bade i Middelhavet i morgen :-D Efter det første bjerg i morges, kom der endnu et par toppe, vi skulle over, og efter dem, har vi kørt ca 40 km nedad, og med og til 10 % fald. Vi ligger nu så en campingplads i byen Vinca. Dagens etape 138 km B-)

Hård start så dagen, ca 30 km opkørsel til Port d'envalira i 2408 m højde med en stigning på 5-6%.

Så gik der endnu en dag i bjergene, og det bliver også den sidste. Er næsten ude af bjergene nu, og skal ud og bade i Middelhavet i morgen Efter det første bjerg i morges, kom der endnu et par toppe, vi skulle over, og efter dem, har vi kørt ca 40 km nedad, og med og til 10 % fald. Vi ligger nu så en campingplads i byen Vinca. Dagens etape 138 km

9. dag d. 24 juni

Billede: Mission coast to coast fuldført. Kl 13.45 hoppede vi i Middelhavet B-)

Mission coast to coast fuldført. Kl 13.45 hoppede vi i Middelhavet.

Fandt lige en restaurant med storskærm, så nu får vi noget mad og et glas vin, samtidig med en fodboldkamp Idag har vi kørt stille og roligt ud til middelhavet og kørt lidt nordpå til en lille by som hedder La Palme. De næste dage slapper vi lidt af, inden vi så torsdag vender snuden mod Toulouse

10 dag d 25 juni

Vi kørte fra La Palme i formiddag, i regn og blæst, nordpå til Narbonne, derfra vestpå til Lezignan-Corbieres, hvor vi har tjekket god så en campingplads. Senere skal vi have noget mad og se en god fodboldkamp. Vejret er igen blevet solrigt og ca 30 gr Vi har ca 140 km til Toulouse, så vi har rigtig god tid, da vi først flyver hjem på lørdag.

11 dag d. 26 juni

Så nåede vi til Castelnaudary, en lille hyggetur på 76 km i strid modvind, men alligevel ingenting i forhold til bjergene De sidste ca 65 km ind til Toulouse, kan vi køre på cykelsti langs en flod, så det vælger vi, frem for de meget traffikeret landeveje.

12 dag d. 27 juni

Så er turen slut, vi har tjekket ind på et kotel i Toulouse, tæt på lufthavnen. Vi kørte de sidste 73,5 km ind til lagerhotellet, hvor vores cykelkufferter stod, fik hurtig pakket cyklerne ned, og derefter bestilt en taxi. Selvom vi bestilt...e en taxi, som kunne have cykelkufferter med, var det først den 3. bil som var stor nok Meget af vejen ind til Toulouse, kørte vi langs kanalen, som formentlig køber fra Bordeaux i vest over til Middelhavet. Det var super hyggeligt Vi har gået en rigtig god cykeltur, det har til tider været mega varmt, super hårdt og meget udfordrende, men det hele værd. De varmeste dage har vi drukket op til 10 l. væske, sodavand, istie eller vand, Als købt på flaske.. Nu skal vi ud i byen, og se os lidt omkring, inden vi flyver hjem i morgen Turen blev ialt så 1237 km. Tak for denne gang.