Dagbog

Dag 1.  Søndag d.5 sep. 2004

Maribo-Ålborg  312 km.

Selvom jeg var kommet forholdsvis sent i seng lørdag aften, var jeg allerede vågen kl. 04.00 søndag morgen, en halv time før uret skulle ringe, så jeg kunne ligeså godt stå op og komme afsted.

Jeg kørte fra Maribo kl. 04.45 mod sj. odde. Det var super-godt vejr, stjerneklart og ingen vind overhoved. Turen til Sj.odde (182 km.) blev tilbagelagt i et stræk, kun afbrudt af 2 små ophold på tilsammen 15 minutter.

Jeg ankom til færgen ca. kl. 12.30, en halv time før afgang, men inden da tror jeg, at jeg har kørt ca. 8 km. mere end planlagt, p.g.a. diverse vejstrækninger hvor jeg ikke måtte cykle, og derfor blev ledt af alternative cykelruter.

på sejlturen til Ebeltoft (ca. 45 min.) fik jeg fyldt depoterne godt op igen, med sandwich og cola, og der var også lige tid til en lille lur.

Fra Ebeltoft, hvor jeg kørte forbi fregatten Jylland, gik turen videre over Randers til Hadsund, her stoppede jeg ved en shell-tankstation, for at handle og indtage min aftensmad. Turen gik derefter videre til Ålborg, hvor jeg overnattede ved en stor kontorbygning, under en trappeopgang, beskyttet mod nattens dug og tåge.

Alt ialt en rigtig god dag, med super-flot dansk natur, masser af solskin og næsten ingen vind.

Dag 2.  Mandag d. 6. sep. 2004

Ålborg-Varde 315 km.

Jeg stod op kl. 04.10, fik hurtigt pakket sammen og spist morgenmad, og kl. 04.45 var det så afsted igen, inden der blev for meget morgentrafik igennem Ålborg. Et par vejarbejdere havde fået samme ide, de var ved at male spærreflader i et stort vejkryds.

Denne morgen var det tåget, lidt overskyet, og det blæste en svag vestenvind, senere klarede det op, og det blev igen en solrig og varm dag.

Turen gik fra Ålborg over Åbybro og Fjerritslev til Thisted, inden jeg kørte mod syd over Struer og Ulfborg. Derfra søgte jeg ud mod Vesterhavet, for at køre ned over Hvide Sande. Da klokken var ca. 20.00 kørte jeg igennem Varde, som egentlig var dagens mål, men vejret var jo godt og jeg var ikke 100% afkræftet, så jeg besluttede at fortsætte lidt endnu. Det endte så med, at jeg i mørket, kørte 3 km for langt mod Bramming, jeg havde taget en forkert vej ud af en stor rundkørsel.

Så var det slut for idag, jeg fik hurtigt rejst mit lille telt, mellem nogle buske og bunker af sten og grus, tæt ved landevejen, og der gik ikke mange minutter, før jeg lå i soveposen.

Dag 3.  Tirsdag d. 7. sep.2004

Varde-Maribo 242 km.

Stod op kl. 04.15, alt var vådt af dug og tåge, så jeg pakkede hurtig sammen i mørket (når man skal pakke sammen i mørke , er det vigtigt at have styr på alt oppakning, og vide hvordan det skal pakkes på cyklen.)

Jeg kørte de 3 km tilbage til den store rundkørsel, der lå en tankstation og der var masser af lys, så der spiste jeg min morgenmad, inden jeg så fandt den rigtige vej ud af rundkørslen, for at køre tværs over Jylland mod Kolding.

Det var meget koldt denne morgen, så på et tidspunkt var mine fødder så kolde og følelsesløse, at jeg måtte stoppe, tage andre sko på og gå en lille tur rundt på rastepladsen, for igen at få varme og følelse tilbage i fødderne. Da jeg nåede Kolding, kørte jeg igen forkert, denne gang ikke ret langt, jeg opdagede det hurtigt, og kom snart på rette vej igen.

Turen hen over Fyn gik let og smertefrit ( dog var ben og bagdel efterhånden godt ømme ) denne tur har jeg kørt flere gange, så jeg kender vejen.

Jeg skulle nå færgen fra Spodsbjerg til Tårs kl. 15.15, så jeg måtte op og stå i pedalerne for at nå det. Ankom kl 15.10, så det var i sidste øjeblik.

De sidste ca 40 km. fra Tårs til Maribo blev kørt stille og roligt, og jeg var hjemme ca. kl. 18.00.

Ialt har jeg på 3 dage kørt.................     869 km.

Siddet på cyklen..................   38 timer og 6 min.